Products You May Like
Er was een tijd dat de padelsport zeer vertrouwelijk was, met relatief weinig fans en spelers die heel gemakkelijk benaderd konden worden, maar de dingen lijken te veranderen… Inderdaad, de padel wordt een steeds populairdere sport, het wordt uitgezonden op televisie in veel landen, genereert steeds meer geld, en dit is natuurlijk een zeer goede zaak voor iedereen die deze activiteit waardeert en ervan droomt om het zien te concurreren met de grote sporten.
Maar natuurlijk brengt deze ontwikkeling minder positieve veranderingen met zich mee voor fans. We zagen het twee keer in de loop van een week: eerst besloten de beste paren ter wereld om Betclic Premier Padel Bordeaux P2 te negeren, vervolgens kozen de beste Spanjaarden ervoor om niet deel te nemen aan het Europees Kampioenschap van 2024. Nu zeer bekend (sommigen hebben meer dan een half miljoen volgers op Instagram) en goed betaald, met naar onze bronnen sappige contracten met bepaalde bedrijven, hebben de allerbeste padelspelers ter wereld niet echt meer behoefte aan de blootstelling van een Europees Kampioenschap of de prijzengelden van een P2.
Ze geven er de voorkeur aan zichzelf te trakteren op een week voor een Major om tijd door te brengen met sponsors, rusten, trainen of deel te nemen aan evenementen die lucratiever en minder beperkend kunnen zijn dan een toernooi… Dit is een tamelijk voor de hand liggende observatie, we zijn getuige van een soort sterrenstatus onder de beste padelspelers ter wereld. En dit is zeker nog maar het begin: hoe populairder de padel wordt, hoe meer spelers in een soort bubbel moeten leven om op het hoogste niveau te presteren, een beetje zoals voetbal- of tennissterren.
Het is een beetje jammer voor de fans die genoten van de nabijheid met de kampioenen, maar het is een logisch fenomeen en zoals we onlangs hebben gezien, worden de spelers steeds beter getraind en competitiever, en het spektakel is nog beter geworden. Nog een belangrijk punt, om ooit op de Olympische Spelen te kunnen spelen, moet de padel zijn populariteit wereldwijd vergroten, en dit wordt deels bereikt door sterke persoonlijkheden, die mensen doen dromen en hen aanzetten om zich in de activiteit te engageren!